Již po třetí se vracíme do podzemních bludišť, plných nástrah před okolním dobrem. Studio slibovalo rozsáhlejší úpravu dungeonu, náhodně generované mapy, nebo podporu i pro 2 hlavní konzole. Jak se tedy povedlo dílo třetí? Na to se půjdeme společně podívat.

Vše začalo před šesti lety, kdy se vývojáři ze studia Realmforge Studios poprvé podívali do pekla a stvořili první díl Dungeons. Celá série je na motivy legendárního Dungeon Keepra. Jedná se zkrátka o strategické RPG, ve kterém se snažíme uchránit podzemní dungeon a šířit zlo na povrchu zemském.

Ach, ti temní elfové

Třetí díl navazuje na předchozí Dungeons 2, a tak Vám hra na začátku vše zrekapituluje, takže se nemusíte bát, pokud Vás předchozí díly minuly. Zlo se snaží expandovat na další kontinent, ale nedaří se mu přeplout oceán. Proto posílá kousek své síly v podobě temného stínu, za který si v úvodu zahrajeme. Zlo najde temnou elfku Thalyu, která potlačuje svou černou stránku, ale nakazí ji a kompletně jí ovládá. Kromě Thaly ovládáme také miniony, kteří jsou nezbytnou součástí každého vybudovaného dungeonu. Nutno říct, že celým příběhem Vás provedou, většinou vtipné a zábavné monology či dialogy vypravěče a Thaly.

Jedna mise, druhá mise…

Hra nabízí 20 příběhových misí, přičemž jedna trvá půl až jednu hodinu, záleží na Vás, jak moc si pohrajete s výstavbou dungeonu. Výsledná herní doba se tak protáhne přes 20 hodin. Celý příběh si navíc můžete dát s kamarádem v CO-OP režimu. Pokud by ani to nestačilo, pak máte možnost sáhnout po skirmishi, který nabízí tři různé módy. Pak je zde ještě multiplayer, který umožňuje hru až ve čtyřech hráčích.

Jak se to vlastně hraje?

Gameplay je rozdělen na 2 hlavní prvky. Stavba dungeonu v podzemí, vylepšování atributů či stavění pastí je část první. Kromě toho těžíte zlato, kupujete miniony, provádíte průzkumy, což vede k vylepšení ať už válečných kreatur, tak k vylepšení pastí proti nevítaným hostům. Každý dungeon má tzv Dungeonheart, srdce dungeonu v podobě kamene, který nesmí být zničen, jinak budete zničeni spolu s ním. Hra se ovládá klasicky myší a pomocí klikání určujete rozkazy pro vaše miniony. Do druhé části gameplaye patří hraní na povrchu, kde se snažíte rozpoutávat největší zlo a škodit dobru, budete bojovat s nepřáteli a ničit jejich stavby. Opět se jedná o klasické přidělování rozkazů pomocí myši.

Na závěr…

Vtipný vypravěč, zajímavý příběh, skvělý soundtrack, příjemná grafika, dobrá optimalizace a chytlavý gameplay – to jsou asi hlavní plusy této hry. Chvály ale bylo dost, pojďme to vzít z druhé strany. Občas jste lehce frustrováni, hra se potýká s řadou bugů, tu a tam vás jednotky odmítají  poslouchat a zaseknou se o nějakou překážku. Jednou se mi dokonce stalo, že když jsem hru ukládal, tak spadla, což pořádně zamrzí. Není to však nic, co by se nedalo spravit několika patchi. Až se vše opraví, pak bude jediný problém – repetetivnost. Pokud jste ale fanoušky dungeonovek, pak tento titul rozhodně stojí za zahrání. Pokud ne, i tak je to skvělá příležitost, jak se s tímto typem her seznámit.

Vývojáři: Realmforge Studios

Vydavatel: Kalypso Media Digital

Datum vydání: 13. října 2017