Recenze: MLB The Show 21 – citlivý generační přechod

3

MLB The Show 21 je první hrou v této sérii, která vychází i mimo ekosystém PlayStationu, navíc v době mezigeneračního přechodu. Není proto divu, že u řady fanoušků mohly nastat jisté obavy z toho, jak se se tím vývojáři v Sony San Diego vypořádají.

Recenzovaná verze: PS4 & / PS5

Při přechodu generací vždy panují obavy z toho, zda hra nebude trpět na úkor jedné nebo druhé generace. Vždy totiž může dojít na fakt, že se hra vyvine spíše pro novou generaci a na té předchozí bude slušně řečeno pokulhávat. Naštěstí tomu tak není a vývojáři vytvořili hru, která běží na staré generaci stejně dobře jako kdykoliv předtím, navíc ale zapracovali nové prvky, ze kterých těží nová generace a dali tak hráčům ochutnat jak moc se série zlepší v letech následujících.

Základ je pevně daný, tou je baseball a skvělí pocit z něj. Hra opět nabízí flexibilitu obtížnosti, tedy hra se přizpůsobuje vašim schopnostem, ale také řadu herních režimů, do kterých se můžete vrhnout. Road to the Show, se vrací, nyní s přidanou možností hrát za univerzálního hráče. v předešlých dílech jste hráli buď jen za nadhazovače, nebo pálkaře během celé kampaně, což mohla být často nuda. Nyní můžete dělat od každého trochu.

Přečti si  Recenze: Returnal - V područí Atroposu!

Skvěle vypadají také cutscény videohovorů mezi hrami, které obsahují řadu bývalých hráčů, podcasterů a dalších, kteří diskutujících o tom, jak nepravděpodobný je váš úspěch a následně mapují vaše vzestupy a pády. To opět o něco více přispívá k pocitu reálnosti.

Diamond Dynasty verze Ultimate Team v MLB The Show 21 je stejně dobrý jako kdykoli předtím, ovšem na PS5 má zcela jedinečnou funkci navíc a to tvorbu vlastních stadiónů. Ve hře, která vám již umožňuje vytvořit si svůj vlastní tým snů, dotváří tato možnost pocit jedinečnosti vašeho týmu včetně jeho zázemí k dokonalosti. Navíc s možností online sdílení vytvořených stadiónů bude zajímavé sledovat, jak moc extravagantní fantasii mají fanoušci baseballu.

Vizuální vylepšení jsou tak aplikována s maximální možnou opatrností a jen v některých oblastech. Detaily byly přidány na samotné hráče i jejich dresy a jejich pohyb je o něco plynulejší a realističtější. Vím, že se rok co rok opakuji, ale opět to ještě více umocňuje televizní zážitek, nechápu, jak stále dokáží tento aspekt vylepšovat. Tato vylepšení však musela díky starší generaci přijít s jistým kompromisem a ten byl vývojáři volen velmi citlivě, v podobě davu a budov v pozadí. Myslím, že kdyby vývojáři vylepšili i tyto prvky, které dotváří celkový dojem, potom by se hráči potýkali na staré generaci s nepříjemnými propady FPS.

Přečti si  Trailer pro Watch Dogs: Legion - Update 4.0 představuje nového hrdinu, nové mise a mnoho dalšího

Komentář je stejně jako v předchozích ročnících opět excelentní a byť se komentátoři občas opakují, tak během hry nezaznamenáte téměř žádné hluché místo, což je oproti jiným sportovním a závodním sériím nevídané, vlastně neslýchané.

Na PS5 hra využívá funkcí ovladače DualSense , který vylepšuje herní atmosféru The Show. Sice hra nevyužívá funkce ovladače na maximum, jako například Astro’s Playroom, ale jemnější a přesnější vibrace doplněné o hlas kouče křičícího pokyny z reproduktoru (pokud nehrajete na sluchátkách) vás vtáhne do hry více než kdy jindy. Věřím, že příští díl bude novou generaci podporovat již na 100% a upřímně se na něj velmi těším.

MLB(R) The Show(TM) 21

MLB The Show se s úlohou cross-gen titulu vypořádalo se ctí a nabízí rozmanitost herních režimů, drobná vylepšení umocňující televizní zážitek a příslib zářivé full next-gen budoucnosti. Stále tak platí, že pro mě tato série představuje nejlepší sportovní sérii, jakou jsem kdy hrál.