Vytasit se s něčím zcela neotřelým je čím dál větší fuška. Autoři ReadySet Heroes dokázali přijít s v jádru dost zajímavým a neokoukaným mixem roguelike her a multiplayeru. V realizaci se však bohužel zasekli někde na půli cesty.
Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro
Roztomile barevná ReadySet Heroes si vás na první dobrou získá svým vzezřením a výběrem postavy. Ansámbl charakterů je tvořen výhradně zvířátky a v multiplayerových nelítostných kláních si tak bude dávat do zubů či do kožichu třeba veverka s ježkem.
Světlo na konci dungeonu
Hra obsahuje všehovšudy dva módy z nichž každý jde hrát v lokálním multiplayeru. Singleplayerový zážitek zde supluje mód nazvaný „Tower Crawl“, který se sestává ze třicítky místností. K jejich zdolání je zapotřebí vybít všechny nepřátele, proběhnout labyrintem pastí nebo vyřešit jednoduchou hádanku. Místnosti jsou za sebe řazeny náhodně a na cestě do třicáté úrovně na hráče čeká i čtveřice bossů. Každá z místností na konci hráče obdaruje bedničkou s náhodným předmětem a ten může rázem pospíchat dál. Žádné příběhové ukotvení však na hráče nečeká. Ty jsi dobrák, tam kam ukazuje tvůj meč stojí padouši a snaž se kamaráde.
Princip hry je tedy jasný… prosekat se se třemi životy až do poslední místnosti. Kvůli částečně náhodně generovaném obsahu hry však hraje velkou roli i štěstí, a i když jsme dokázali celý Tower Crawl mód projít i sólo bez ztráty srdíčka, automaticky to neznamená, že to příští hru doklepeme dál než k prvnímu bossovi. Hru dost rozbíjí speciální předmět lopatky, díky které si můžete vykopat diamanty ovlivňující veškeré statistiky postavy, ale i životadárný elixír. Její použití přitom není limitováno, takže pokud na začátku hry na lopatku narazíte v jedné z bedýnek, nic vám nebraní v tom, abyste 15 minut jen stáli na místě, kopali do země a vylepšovali postavu až na maximum. V multiplayerových kláních, kde vás tlačí čas, však naštěstí tahle „ochcávka“ příliš nefunguje. Trochu nepochopitelně nejde v lokálním multiplayeru nepotřebné předměty handlovat s druhým hráčem. Když vám tak „padne“ již čtvrtá zbytečná kamizolka v řadě a žabák spoluhráče přitom pořád běhá nahatý, budete jako my trochu kroutit hlavou.
Nemile nás překvapilo, že jednotliví zvířecí hrdinové jsou sice pěkně vymodelovaní, ale není mezi nimi žádný rozdíl. Ať už do dungeonu vyrazíte s kuňkajícím žabákem nebo bobrem ve slušivé vestičce, na hru samotnou to nemá vliv. Čekali jsme rozlišení formou speciální schopnosti nebo alespoň bonusů k jistému vybavení. Takhle jde vlastně jen o skiny a případná znovuhratelnost dostává na frak. Velká škoda!
Ani místnosti samotné nenabízejí ani zdaleka takovou variabilitu, jakou bychom si představovali. Po pár hodinách hraní je budete mít prosvištěné všechny vícekrát a hra přestává překvapovat. Na druhou stranu je jejich perfektní znalost předpokladem dobrých výkonů v multiplayeru.
Do kobky a zpět za osm minut
Právě z čistě mutiplayerového módu Brawl chtěli autoři pravděpodobně udělat svůj největší háček na vrtkavou pozornost hráčů… Má to však jeden problém. Hra je už nyní jen pár dní po vydání prakticky mrtvá. I když jde hra spustit i ve dvou hráčích, často nám nestačilo ani maximálních deset minut v lobby k nalezení hry. Jajks!
Když se vám přeci jen po nějakém tom čekání v dobrou denní dobu podaří chytit nejlépe plně obsazený kompetitivní zápas, začíná vcelku netradiční multiplayerové klání. Prvních osm minut je prakticky k nerozeznání s módem Tower Crawl. Probíháte místnosti, sbíráte výbavu a vylepšujete statistiky postavičky, aniž by vám v tom protihráč výrazněji překážel. V této fázi lze pouze aktivovat za úplatu v podobě části bodíků určitého atributu kouzlo, které do kobek protihráčů přikouzlí kyselinová oblaka nebo sešle spršku meteoritů. Po uplynutí stanovené doby hra postaví hráče do arény, kde si se získaným vybavením dávají po dvě minutky na budku. Autoři si těchto arén připravili vícero a zatímco v jedné jde o čistě vytlučení dušičky z nepřítele, jindy musíte krmit adekvátně zbarveného mrože, jindy zase pomocí ovoce pohánět svého hlemýždě k cíli.
Svižná klání na deset minut jsou vcelku fajn zábavou s napínavými momenty v závěru, která vám však i díky vždy dost podobné farmící části nevydrží na příliš dlouho. Je fajn, že se autoři snažili přijít s něčím novým, ale více možností jak házet klacky pod nohy protihráčům bychom rozhodně ocenili. Nehledě na to, že s každým uplynulým dnem se šance na nalezení aktivní hry snižuje.
ReadySet Heroes je taková malá sympatická hra a svou snahou zkusit zase něco trochu jiného si u nás pár kladných bodíků získala. Stejně tak oceňujeme intuitivní ovládání, díky kterému se pod kůži snadno dostane i občasným hráčům (testováno na přítelkyni :)) i pestrobarevnou a veselou stylizaci. Obsahu, ať už v podobě vybavení, schopností či bossů mohlo a mělo být podstatně víc. Nosný koncept tak nakonec vyústil v hru, která je nejspíše odsouzena k zapomnění. Bohužel.
Vývojáři: Robot Entertainment
Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
Datum vydání: 1. října 2019
Cena v PS Store: 499,-
Velikost hry: 2 GB
Platformy: PlayStation 4 (Recenze), PC