Jó podvádění své partnerky se sakra nevyplácí. Své o tom ví i dvaatřicetiletý Vincent. Kvůli tomu, že si neohlídal “kašpárka” v trenkách mu je teď noc co noc v patách kletba v podobě vražedné noční můry…

Remake eroticky dráždivé logické hry Catherine z předchozí generace PlayStationu je na první osahání trochu zvláštní mix logické plošinovky a ehm… randícího simulátoru (kvalitního), který přetřásá až překvapivě dospělá témata jako jsou nevěra, strach ze závazku či těhotenství. Catherine naštěstí hráčům nepodsouvá striktně dané poselství a díky systému volby tak hlavního hrdinu Vincenta můžete k cíli vést jako nenapravitelného proutníka, nebo kajícného hříšníka.

Ve snech Vincentovi nejen narostly ovčí rohy, ale jde mu i o holý život

Za vším hledej ženskou

Katherine, Catherine, Qatherine. Tři sličné (a po vzoru japonské kultury taky pořádně vnadné) dívky nedají hlavnímu hrdinovi Vincentovi spát. Jeho současná přítelkyně Katherine na něj neustále doráží se svatbou a plány na společnou budoucnost, sám Vincent se však na rodinný život ještě moc necítí a nejraději by všechno nechal tak, jak už dlouhé roky je. Když si za ním však v baru “Zaběhlá ovce” přisedne smyslná Catherine, Vincent svoji přítelkyni podvede. Nejen, že tím riskoval, že se mu po nechráněném styku s naprosto cizí šťabajznou rozsvítí žalud jako vánoční stromeček se vzezřením muchomůrky, ale zároveň na sebe uvalil kletbu známou jako “Woman’s Wrath”(tedy “Ženský Hněv”).

S Catherine podvést Katherine? Na jaké přednosti ho udolala je asi všem jasné

Noc co noc se tak noří do noční můry plné dalších záletníků, kteří zde mají podobu chundelatých ovcí. Zde musí v časovém pressu vystoupat v k vrcholu úrovně dřív, než se celá zhroutí, popřípadě než ho sežere některá z řádně ohavných a lascivních nočních můr. Pokud zemře ve snu, zemře i v reálném životě. Existuje vůbec cesta ven? Noční můra z Elm Street hadr.

Přečti si  Vault of Glass dorazí do Destiny 2 na konci května
Za těmihle dveřmi ještě vykoupení nečeká… ani zdaleka

Příběh je tedy takový bizárek, ale naprosto parádní. Se svým tématickým rozsahem hráčům, řešícím některá podobná životní dilemata, prostě imponuje (toto prosím není žádné veřejné doznání k nevěře autora recenze :)).

Rychle posouvej, nebo zhebni

Hratelnost Catherine pravidelně přepíná mezi dvěma rovinami. Přes den se Vincent proplétá životem v konverzačním simulátoru, vysedává v baru, popíjí alkohol, naslouchá radám svých přátel nebo si povídá s dalšími nešťastníky zasaženými tajuplnou kletbou. Díky velice zdařilému scénáři, dialogům a tajemstvím nás tato rovina překvapivě bavila více, než samotné lezení. Skvělé jsou i animované neinteraktivní sekvence, které si v ničem nezadají s kvalitním anime. Jednoduše je zde cítit práce autorů populární série JRPG Persona.

Na takhle jasné pěkné schůdky jen tak nenarazíte

To na hratelnost jednotlivých logických hádanek, bez jejichž úspěšného zdolání se hlavní hrdina nedožije rána, jsme si museli chvíli zvykat. Hádanky založené na systému “posuň bedničku a vytvoř tak schůdky k cíli, respektive posouvej rychle, nebo se napíchneš na železné bodáky”, nám zpočátku nepřišlo jako to pravé ořechové. Přiznáme se, že na nejtěžší obtížnost nás nekompromisní systém hodně frustroval a sotva jsme zdolali první úroveň. Musíme však pochválit autory za pestrou plejádu úrovní obtížnosti (oproti původní hře přibyl i mód, kde lze hádanky dokonce přeskakovat), které úplně mění rozložení jednotlivých úrovní, takže v konečném důsledku si hru užijí i hráči, kterým prostorová představivost nic neříká.

Přečti si  FIFA 21 dorazí do Xbox Game Pass pro PC a EA Play 6. května
Tahle ovce moc dobře ví, o čem mluví…

Každá z úrovní představuje jakousi nepravidelnou pyramidu, na jejíchž vrchol se dostanete jedině přesouváním a podsouváním jednotlivých krychlí. Ty mají však určité vlastnosti, některé trvá přesunout drahocenné vteřinky, jiné každou chvíli vysouvají smrtonosné bodáky. Kromě nejtěžší úrovně obtížnosti však naštěstí hra umožňuje vrátit Vincentovo lopocení i o několik kroků dozadu. K úspěšnému zdolání smrtonosného puzzlu dopomáhá i plejáda předmětů, díky nimž se může hrdina zbavit překážejících ovcí, které se také snaží uniknout smrti, nebo třeba možnost vyskočit o jeden stupínek výše.

Občas nezbude než se vrátit o krok zpět a zkusit to jinak. Jinak bychom skončili jako ostatní hráči… jako mastnej flek.

V něčem stejná, v lecčems jiná

Catherine: Full Body není pouze otrockým portem hry pro nové konzole spočívající maximálně v nějakém tom přeleštěném polygonu. Třeba postava Qatherine je úplně nová a původnímu příběhu dodává další hloubku, hra obsahuje také některé nové cutscény, menší úpravy hratelnosti hádanek, nebo zcela novou možnost zapnout hru v “Remix” módu, kdy hádanky obsahují celé pohyblivé soustavy bloků. Vylepšení se dočkal i multiplayerový mód Colosseum, a o další úrovně byl rozšířený místy pěkně tuhý mód výzev pro jednoho hráče “Babel”. Takováhle opětovná vydání prostě mají smysl a i fanoušek, co má původní Catherine prolezlou křížem krážem ve Full Body najde mnohá překvapení. O plnohodnotný díl však přeci jen nejde a cenovka je v tomhle případě na náš vkus trochu vysoko.

Vývojáři: Studio Zero (divize Atlusu)

Vydavatel: Atlus

Datum vydání: 3. září 2019