Cross-play již dlouho propaguje konkurenční společnost Microsoft, která funkci nejdříve implementovala mezi konzole Xbox a PC. Sony si u některých titulů počínalo podobně s PC, ačkoli se společnost z různých důvodů nejprve rozhodla blokovat cross-play s jinými platformami.

To se změnilo, jakmile Sony implementovalo „beta“ fázi několika vybraných titulů, včetně Fortnite, a nakonec uvedlo, že dveře jsou otevřené pro všechna studia, která chtějí investovat do implementace cross-play. Ovšem jak se zdá, bylo to něco za něco.

V rámci nedávného nového vývoje v soudním sporu Epic vs. Apple vyšlo najevo, že Sony v určitém okamžiku skutečně účtuje vývojářům licenční poplatky za crossplay.

Jakmile podíl na výnosech hry vydělený podílem hry na PS4 dosáhne pod hranici 85%, budou vývojářům účtována chybějící procenta, aby se rozdíl vyrovnal.

Exkluzivní tituly pro jednotlivé konzole nejsou ničím novým a ve skutečnosti pomáhají vytvářet zdravé konkurenční prostředí v tomto odvětví a vytvářet lepší produkty pro hráče. Některé metody společnosti Sony však mohou být považovány za predátorské a odrazují menší studia od sdílení svých produktů širšímu publiku.

Na důvěrném uniklém obrázku je příklad fungování platebního systému Sony. Pokud se během jednoho měsíce od vydání hry celkový výnos rovná 1 milionu dolarů a společnost Sony vydělá přibližně 90% celkových zisků oproti konkurenci a 95% podílu na hře, vývojářům se nic neúčtuje. Pokud ve druhém měsíci hra vydělá stejnou částku peněz a bude mít stejné procento herního podílu, ale Sony vydělá pouze 60% sdílených příjmů, Sony odečte svůj podíl na výnosech z celkového podílu hry a vynásobí tuto částku 15 %. Což v tomto příkladu vychází na přibližně 52 500 $, které studio bude muset Sony zaplatit z vlastní kapsy.

Přečti si  EA Motive údajně oživuje existující IP, zasvěcenci hovoří o Dead Space

Naštěstí vývojářům nejsou honoráře Sony účtovány, kdykoli je podíl na výnosech PSN vyšší než 85% celkových výnosů. Společnost vyžaduje, aby jednotlivá studia zasílal měsíční zprávy o celkové výši podílu na výnosech. A pokud je podíl na výnosech nižší než 85%, je požadováno, aby příslušné studio zaplatilo Sony požadovanou částku do 30 dnů. Dohoda navíc umožňuje společnosti Sony provádět audit uložišť záznamů týkající se sdílení výnosů mezi platformami u jednotlivých studií, kdykoliv má pocit, že by mohlo dojít porušení dohody.

Generální ředitel společnosti Epic Tim Sweeney prostřednictvím svědectví potvrdil, že Sony je jediným držitelem platformy, který vyžaduje, aby společnost Epic zaplatila náhradu za cross-play.

Za určitých okolností bude muset společnost Epic zaplatit společnosti Sony další příjmy,“ řekl Sweeney. „Pokud by někdo primárně hrál na PlayStation, ale platil za iPhone, mohlo by to spustit kompenzaci.“ Sweeney také sdělil, že před povolením cross-play ve Fortnite byla společnost Epic Games povinna zaplatit poplatky. Společnost Sony dále ve svých zásadách cross-play uvádí, že vydavatelé nemohou převádět žádnou virtuální měnu na PlayStation nebo z PlayStation, a že musí existovat nastavení, které zcela zakáže hraní mezi platformami.

Přečti si  Aktualizace Call of Duty: Warzone přidává podporu 120 FPS na PS5

Společnost Epic Games poprvé oslovila společnost Sony již v roce 2018 s návrhem cross-play a slíbila, že mezi mnoha dalšími nabídkami bude PlayStation označena za hrdiny. Gio Corsi, tehdejší senior ředitel společnosti Sony pro vztahy s vývojáři, odmítl cross-play na systému PS4 a uvedl, že „… mnoho společností zkoumá tuto myšlenku a ani jedna z nich nedokáže vysvětlit, jak hraní mezi konzolemi zlepšuje business PlayStationu.

Není tajemstvím, že Sony byla dříve hlavní překážkou při umožnění cross-play mezi PlayStation a jinými systémy. Někteří již měli podezření, že hlavním důvodem byly právě peníze. Společnost Sony pravděpodobně nikdy neplánovala úplné odhalení procesu umožnění cross-play veřejnosti a vzhledem k důsledkům této politiky je snadné pochopit proč.

Datum na uniklém obrázku poukazuje na rok 2019, takže od té doby mohlo dojít ke změně vnitřní politiky, o které veřejnost rovněž neví. V tuto chvíli k této informaci neexistuje žádné oficiální prohlášení společnosti Sony. Jakmile se dozvíme více, budeme vás o tom informovat.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno