Aktuální generace konzolí byla obdobím opravdu velkých her, od Zaklínače 3, přes Red Dead Redemption 2 po The last of Us PartII, ale je to také období navyšování rozpočtů, množství odkladů a také krizi vývojářů.

PlayStation 5 a Xbox Series X jsou téměř za dveřmi a přinesou opět o něco více detailnější a dražší herní světy, což vyvolává otázku, zda může herní průmysl nadále pokračovat ve své posedlosti velikostí?

Na konferenci Gamelab Live vyjádřil bývalý šéf PlayStationu Shawn Layden obavy z potenciálních nákladů na vývoj her nové generace a uvedl, že bude nevyhnutelné navýšit rozpočty z aktuálních 80 na 150 milionů dolarů potřebné k vývoji dnešních AAA titulů. Jako takový by Layden rád viděl návrat k menším 12 až 15 hodinovým hrám, které jsme viděli v éře PS1 a PS2.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„Pro libovolnou adventuru je těžké cílit na 50 až 60 hodinový herní mezník, protože dosažení toho bude mnohem dražší. To může vést k tomu, že se zbavíte na trhu některých tvůrců a jejich příběhů, pokud to bude forma standardu, kterého budou muset dosáhnout…toto musíme přehodnotit. Jak se díváte na tři roky vývoje 15 hodinové hry namísto pěti let vývoje 80 hodinové hry? Bude to stále plnohodnotný zážitek? Osobně jako starší hráč … vítám návrat k 15 až 15 hodinovým AAA hrám. Vzniklo by více her, které by dosahovaly kvalit knihy, nebo filmu.“


Layden také otevřel další horké téma, konkrétně ceny her. Cenovka zůstává již roky na 60 USD, zatímco náklady na vývoj se desetkrát zvýšily a Layden si myslí, že bude možná potřebná určitá „elasticita“.

Osobně si myslím, že některým hrám by zkrácení prospělo, jelikož je herní doba mnohdy uměle natahována, na stranu druhou u jiných herních klenotů, jako například God of War, The Last of Us Part II nebo Zaklínač 3 bezpochyby stojí za to počkat a dokonce i zaplatit více, protože bychom o takové hry mohli navždy přijít.

A jaký je váš názor? Dejte nám vědět v komentáři.

4 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno