Jen malé procento z nás chodí do práce rádo a jejich práce je baví. Existují však lidé, kteří v práci trpí a nemohou se dočkat konce šichty. Administrativní pracovníci v Japonsku jsou těmito pocity proslulí. Skloubit hraní her ve virtuální realitě s tímto závažným sociálním problémem, se může leckomu jevit jako dost nešťastný nápad. Nechme ale základní premisu na chvíli stranou a dejme Salary Man Escape šanci v naší recenzi, protože dobrých her pro PS VR na trhu zase tolik nemáme.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro + PS VR

Základním principem hry je dostat prací vyčerpaného úředníka z jeho pracovní pozice k východu z místnosti. V cestě vám budou ležet bloky. Ano, bloky. Bloky různých tvarů a hlavně barev. Obzvlášť ty červené nás musí zajímat. Jsou to totiž předměty, jejímž přesunováním a odstraňováním se řeší důmyslné hádanky a rébusy. Hráč ale musí mít na paměti to, že jeden špatně odebraný blok může zapříčinit zborcení i celého levelu. Naštěstí lze level restartovat do původního stavu a to je možnost, kterou budete používat častěji, než by se vám líbilo. Fyzika je totiž jedním z lákadel Salary Man Escape, ale také jedním z faktorů, který hru umí udělat frustrující. Hru můžete hrát jak na klasickém ovladači, tak i pomocí ovladače Move.

Přečti si  [AKTUALIZOVÁNO] STALKER 2 - Neexistují žádné plány pro PS5, Game Pass je jeden z důvodů Xbox exkluzivity

Vývojáři ze studia Red Accent si pro vás připravili téměř 80 úrovní, které jsou rozděleny do 6 sekcí. Ze začátku si vás bude hra tak trochu oťukávat a zjišťovat, co ve vás je. Kolo od kola je hra těžší a těžší a nutno říci, že obtížnost je zde nastavena celkem vysoko a dokončení všech úrovní pořádně prověří vaše mozkové závity a kognitivní funkce.

Je hra zábavná? Salary Man Escape určitě nebyla vytvořená pro to, aby ve vás vyvolávala blahobytné pocity nebo abyste se u ní bavili a smáli. Naopak, její grafické ztvárnění a paleta barev, kterou hra disponuje, ve vás mají vyvolat pocity podobné těm, které mají právě administrativní pracovníci s desítkami hodin přesčasů. Hudební doprovod je zvláštní podobně, jako celá hra. Dle vývojářů se jedná o japonský pop z 80. let. A přesně tak to i zní. Není to ovšem tak špatné, jak by se mohlo zdát a ačkoliv se nejedná o nic převratného a vlastně ani o nic alespoň trochu nadprůměrného, vše funguje a nejedná se tak o nic, co by vás při hraní ve virtuální realitě obtěžovalo.

Přečti si  Warzone Season 3 Combat Pack je zdarma k dispozici pro předplatitele PlayStation Plus

Hlavní výtky jsme měli při testování Salary Man Escape k samotnému ovládání. V žádném případě nelze říct, že by bylo vymyšleno a navrženo špatně, ale samotná gameplay nám prostě nesedla. Pohybování bloky často působí velmi nešikovně a ač se snažíte sebevíc, občas se vše sesype jako domeček z karet. Ještě více obratnosti po vás hra vyžaduje v případě, že se budete pokoušet sesbírat předměty, které jsou po jednotlivých úrovních rozmístěné. S ohledem na to, že na dokončení jednotlivých úrovní máte vždy daný časový limit, není sesbírání všech sbíraček vůbec snadnou záležitostí.

Pomineme-li mírně nepříjemné ovládání, můžeme Salary Man Escape prohlásit za vcelku povedenou Puzzle hru, jejíž lokalizace na PS VR jí dodává na zajímavosti a unikátnosti. Při nějaké lákavé slevě se tak může jednat o dobrého kandidáta na pozici ve vaší knihovně.

Vývojáři: Red Accent Studios

Vydavatel:  Sony Interactive Entertainment

Datum vydání:  23. březen 2018