Zpráva GDC o stavu herního průmyslu ukazuje, že PC vítězí a loot boxy z her jen tak nezmizí
Domů » Doporučené » Zpráva GDC o stavu herního průmyslu ukazuje, že PC vítězí a loot boxy z her jen tak nezmizí

Zpráva GDC o stavu herního průmyslu ukazuje, že PC vítězí a loot boxy z her jen tak nezmizí

5.2.2020
Publikoval:

Výroční zpráva, která předchází GDC, shromažďuje odpovědi od více než 4000 vývojářů her a letos ukazuje podporu pro PC a unionizaci.

GDC každoročně zveřejňuje průzkum stavu průmyslu, který shromažďuje myšlenky tisíců vývojářů her po celém světě. Poslední zpráva, která byla zveřejněna vyzdvihuje některé zajímavé trendy, které se začaly objevovat. To se týká méně překvapivých zpráv, jako je zvýšený zájem vývojářů o vývoj her pro hardware příští generace, ale překvapivější je statistika, která naznačuje, že tvůrci her by se měli sjednocovat.

Na otázku, na jaké platformy byly jejich současné projekty zaměřeny, vývojáři odpověděli takto:

Není překvapením, že PC vyhrává, protože vývoj je ze své podstaty stabilnější a méně náchylný k otřesům než u konzolí. Přestože pouze 5% vývojářů cílí výhradně na novou generaci, třetina příjemců očekává, že jejich hry budou spuštěny v systémech příští i současné generace. Tyto informace mohou zbavit obav hráče, kteří se nechystají provést změnu hardwaru hned v první den jeho uvedení na trh, protože nezůstanou nijak zvlášť pozadu.

Přečtěte si  Call of Duty: Modern Warfare Warzone - na internet unikly denní výzvy, mise a detailní mapa

Zpráva GDC se také zeptala, jaké platformy jsou pro tvůrce her zajímavé a i zde opět vede PC, za kterým následují Nintendo Switch a PS5.

Je zajímavé, že u vývojářů nezmizel zájem o vytváření a portování her pro Nintendo Switch a to i pro rok 2020, i když je procentní podíl oproti předchozímu roku o něco málo nižší.

Dále zpráva uvádí, že téměř polovina respondentů se podílí nebo se podílela na vývoji AR / VR. V prostoru VR se zájem vzdaluje od HTC Vive, ve prospěch Oculus a jejich nového zařízení Quest.

Zajímavým faktorem je také to, jaký obchodní model vývojáři pro své nadcházející hry chtějí zvolit, včetně placených mechanik jako loot boxy a mikrotransakce.

Stejně jako v loňském průzkumu je nejoblíbenější model „zaplať a stahuj“ (45 procent respondentů), následován modelem „zdarma ke stažení“ (43 procent) a k možnosti mikrotransakcí nebo nákupu položek ve hře přistupuje 22 procent respondentů. Zajímavostí je, pokles počtu vývojářů nabízející placená DLC oproti roku 2018 z 24% na 18%. To hovoří ve prospěch současného trendu sezónních aktualizací a prodeji kosmetických prostředků. Navíc jen 8 procent respondentů uvedlo, že v současné době pracují na něčem, co bude
nabízet loot boxy, od roku 2018 se jedná o pokles o pouhé 1%, což znamená, že je je tento kontroverzní monetizačního systém trvalý.

Přečtěte si  Nové studio Archetype Entertainment by se dalo nazývat BioWare 2.0

Celá zpráva je k dispozici zde a je velmi rozsáhlá.

Adam Jacik

Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut. Hraji téměř vše na čem se dá.

4 komentáře

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

 

Další doporučené příspěvky
 
Nové studio Archetype Entertainment by se dalo nazývat BioWare 2.0

Oznámení o vytvoření Archetype Entertainment bylo učiněno na konci ledna, popravdě...